In feite kan iedereen deze workshops volgen. In de praktijk blijken personen bij verschillende beroepsgroepen of die bepaalde
functies bekleden meer behoefte te hebben aan dit soort technieken omdat binnen deze groepen deze personen
met steeds meer ongeordende informatie te maken krijgen. Zij kunnen door het volgen van de workshops hun informatie cq. kennis beter structureren voordat zij deze verder distribueren of voordat het verloren dreigt te gaan.
Ook technieken aanleren om de voor hen benodigde informatie c.q. kennis en dus de mogelijke oplossingen op de meest efficiente wijze te vinden is noodzakelijk.
De personen die het meeste baat hebben bij deze methoden, technieken en hulpmiddelen kunnen gevonden worden bij de volgende beroepen met hun bijbehorende voornaamste kundigheden:
| Adviseurs: | kennis vergaren, vindtechnieken, adviseren meer informatie |
| Artsen: | vertrouwen, fysieke gezondheidszorg, psychologie |
| Auteurs: | creativiteit, communicatie, marketing |
| Bibliothecarissen: | structuur aanbrengen, synoniemen, vindtechnieken |
| Commerciële stafleden: | invoelend vermogen, nuchtere kijk op zaken |
| Denktank leden: | vindtechnieken, creativiteit consolidatie |
| Directeuren: | visie, beleidslijnen uitstippelen, doelen vastleggen |
| Docenten: | hoofdlijnen, communiceren meer informatie |
| Filosofen: | breed denken, diep denken, duidelijk weergeven |
| Historici: | research, tijdlijnen, heldere en objectieve vastlegging |
| Juristen: | jurisprudentie, wetgeving |
| Managers: | controletechnieken, human capital management |
| Milieutechnologen: | brede kijk op zaken, sociaal voelend, besef van normen en waarden meer informatie |
| Ontwerpers: | optimalisering, markt gerichtheid |
| Ontwikkelaars: | conceptueel denken, probleem oplossen |
| Planners: | verbanden leggen tussen toekomst en heden, gezond economisch inzicht |
| Psychologen: | kennis van het menselijk kunnen, mensenkennis |
| Researchers: | vindtechnieken, combineertechnieken |
| Studenten | vragen, analyseren, structureren, classificeren, samenstellen, vasstellen |
| Technici: | expertise, practische instelling, analitische eigenschappen |
Welk type werk vereist betere denk-, structureer- en vind-technieken?
Deze gereedschappen zijn nodig voor de volgende beroepsmatige werkzaamheden:
| Beheren (Managen) | Analyseren, grenzen vinden, vragen, tonen |
| Communiceren | Abstraheren, essenties doorgeven, begrip controleren, reactie opnemen. Via verschillende media. |
| Denken | Vragen, analyseren, grenzen vinden, associëren, samenstellen |
| Leiding geven | Vragen, analyseren, grenzen vinden, visie, tonen |
| Onderwijzen | Analyseren, vragen, evalueren, vasstellen, tonen |
| Onderzoeken | Analyseren, vragen, grenzen vinden, classifceren, associeren |
| Ontwerpen | Samenstellen, vragen, evalueren |
| Ontwikkelen | Vragen, grenzen vaststellen, samenstellen, evalueren |
| Plannen | Analyseren, grenzen vinden, vragen, vastleggen |
| Promoten | Analyseren, vragen, tonen |
| Schrijven | Vragen, grenzen vinden, classificeren, samenstellen, vasstellen |
| Studeren | Essenties vinden, onthouden, oefenen, toepassen |
| Testen | Analyseren, vragen, grenzen vinden, vaststellen |