Voor wie zijn deze Innovatief Kennismanagement Workshops bedoeld?

In feite kan iedereen deze workshops volgen. In de praktijk blijken personen bij verschillende beroepsgroepen of die bepaalde functies bekleden meer behoefte te hebben aan dit soort technieken omdat binnen deze groepen deze personen met steeds meer ongeordende informatie te maken krijgen. Zij kunnen door het volgen van de workshops hun informatie cq. kennis beter structureren voordat zij deze verder distribueren of voordat het verloren dreigt te gaan.
Ook technieken aanleren om de voor hen benodigde informatie c.q. kennis en dus de mogelijke oplossingen op de meest efficiente wijze te vinden is noodzakelijk.
De personen die het meeste baat hebben bij deze methoden, technieken en hulpmiddelen kunnen gevonden worden bij de volgende beroepen met hun bijbehorende voornaamste kundigheden:

Adviseurs: kennis vergaren, vindtechnieken, adviseren meer informatie
Artsen: vertrouwen, fysieke gezondheidszorg, psychologie
Auteurs: creativiteit, communicatie, marketing
Bibliothecarissen: structuur aanbrengen, synoniemen, vindtechnieken
Commerciële stafleden: invoelend vermogen, nuchtere kijk op zaken
Denktank leden: vindtechnieken, creativiteit consolidatie
Directeuren: visie, beleidslijnen uitstippelen, doelen vastleggen
Docenten: hoofdlijnen, communiceren meer informatie
Filosofen: breed denken, diep denken, duidelijk weergeven
Historici: research, tijdlijnen, heldere en objectieve vastlegging
Juristen: jurisprudentie, wetgeving
Managers: controletechnieken, human capital management
Milieutechnologen: brede kijk op zaken, sociaal voelend, besef van normen en waarden meer informatie
Ontwerpers: optimalisering, markt gerichtheid
Ontwikkelaars: conceptueel denken, probleem oplossen
Planners: verbanden leggen tussen toekomst en heden, gezond economisch inzicht
Psychologen: kennis van het menselijk kunnen, mensenkennis
Researchers: vindtechnieken, combineertechnieken
Studenten vragen, analyseren, structureren, classificeren, samenstellen, vasstellen
Technici: expertise, practische instelling, analitische eigenschappen


Welk type werk vereist betere denk-, structureer- en vind-technieken?
Deze gereedschappen zijn nodig voor de volgende beroepsmatige werkzaamheden:

Beheren (Managen) Analyseren, grenzen vinden, vragen, tonen
Communiceren Abstraheren, essenties doorgeven, begrip controleren, reactie opnemen. Via verschillende media.
Denken Vragen, analyseren, grenzen vinden, associëren, samenstellen
Leiding geven Vragen, analyseren, grenzen vinden, visie, tonen
Onderwijzen Analyseren, vragen, evalueren, vasstellen, tonen
Onderzoeken Analyseren, vragen, grenzen vinden, classifceren, associeren
Ontwerpen Samenstellen, vragen, evalueren
Ontwikkelen Vragen, grenzen vaststellen, samenstellen, evalueren
Plannen Analyseren, grenzen vinden, vragen, vastleggen
Promoten Analyseren, vragen, tonen
Schrijven Vragen, grenzen vinden, classificeren, samenstellen, vasstellen
Studeren Essenties vinden, onthouden, oefenen, toepassen
Testen Analyseren, vragen, grenzen vinden, vaststellen


Terug Verder Homepage