MAATSCHAPPELIJKE POSITIE |
De rangordelijke plaats van een individu in de organisatie of het leven in het
algemeen |
MACHT |
Het bezitten van meer zaken of krachtige eigenschappen bij individuen of organisaties zodat zij hun mening of gekozen richting niettegenstaande andere meningen door kunnen voeren. |
MATERIE |
Stoffelijke zaken |
MATRIX-METHODE (R) |
Overzicht in situaties binnen organisaties biedende methode van Peter Camp Advies
|
MENSENKENNIS |
Begrijpen hoe mensen zich (binnen organisaties) gedragen |
META-KENNIS |
Kennis over zaken die met kennis te maken hebben |
METHODEN |
Goed gedefinieerde manieren van denken die voor specifieke situaties optimaal gelden
|
METHODOLOGIE |
Uitgebreide, complexere methode om oplossingen te bewerkstelligen |
MIND-MAP |
Een methode van Tony Buzan en Peter Russell om via visualisatie hulpmiddelen een situatie beter te onthouden en in verband met elkaar te brengen, het bevordert de begripsvorming |
MIND-SET |
Een richting die men gekozen heeft en waarnaar gedacht en gehandeld wordt, bijvoorbeeld
Totale Kwaliteit |
MISSIE |
Kernboodschap waar naar toe men als organisatie streeft |
MMMM-METHODE |
Methode waarbij binnen organisaties de distributie en het beheer van de 4 M's: Mensen Middelen Materialen en Methoden in goede banen wordt geleid afhankelijk van de situatie.
|
MOBILITEIT |
De eigenschap om in staat te zijn zich te verplaatsen |
MODELLEN |
Algemene voorstellingen die men ter illustratie gebruikt om een bepaalde situatie weer te geven
|
MOTIVATIE |
Drijfveer van personen om iets uit te voeren; drang |
MULTI-MEDIA |
Informatiedrager met meerdere soorten van informatie zoals tekst, beelden, geluid, videobeelden |