SENSORISCH |
Zintuigelijk, feitengericht
|
SEGMENT |
Onderdeel, taartpunt in cirkelopppervlak |
SEMANTIEK |
Betrekking hebbend op de betekenis van woorden en zinnen |
SEMANTISCH NETWERK |
KENNIS REPRESENTATIE via onderling gerelateerde teksten; uitgebeeld via
onderling gerelateerde betekenissen van woorden d.m.v. VERBANDEN (LINKS) |
SERVICE |
Klantondersteuning wel of niet door de klant betaald |
SGML |
Standard Generalized Markup Language wordt door uitgevers veel gebruikt
, voorloper van HTML |
SLEUTEL KENNIS |
Belangrijke kennis die toegang geeft tot aanverwante vakgebieden die essentieel
zijn |
SOCIALE VAARDIGHEDEN |
Belangrijker wordende eigenschappen van een persoon om met andere personen
naar behoren om te kunnen gaan vanwege DOWNSIZING, MOBILITEIT en FLEXIBILITEIT |
SPECIALISME |
In een bepaalde richting uitgegroeide taak of verzameling van taken |
STIMULI |
Het denken bevorderende hulpmiddel zoals figuren, voorwerpen enz. |
STRATEGIE |
Lange termijn plan volgens welke men de beste resultaten denkt te behalen. |
STRESS |
Geblokkeerd denken, veroorzaakt door storingen van buiten en/of van binnen
|
STRUCTUUR |
De manier van opbouw van een (complex)voorwerp of organisatie die
herkenbaar is |
STUDIEHUIS METHODE |
Geleide zelfstudie, wordt o.a. bij de TU Eindhoven toegepast. |
SUBJECTIEF |
Emotioneel, niet rationeel betrokken |
SUCCESFACTOREN |
Eigenschappen, handelwijzen en omstandigheden die succes helpen te bereiken
|
SYSTEEM |
Samenstel van verschillende samenwerkende zelfstandige onderdelen of ENTITEITEN zoals te vinden bij besturingen, organisatievormen, machines en computers, enz. Het totaal heeft een hogere waarde als de som der delen. Er VERRIJST dus een MEERWAARDE uit deze samenwerking, ook wel SYNERGIE genoemd. |