U kunt het alfabet gebruiken om snel naar een andere gezochte term te springen:

A B C D E F G H I J K1 K2 L M N O P Q R S T U V W Z

P8-MODEL Het P8-Model is een eenvoudig en effectieve methode van F-ektief om bedrijfs processen aanschouwelijk te maken. Het is gericht op de totale kwaliteit wat onderverdeeld is in klantgerichtheid en effectiviteit. Het Proces(P1) wordt Precies(P2) en op de Productiviteit(P3) bekeken met betrekking tot het Product(P4) of dienst die aan de klant moet worden aangeboden. Via Probleemoplossingen(P5) en Professionalisme(P6) met daarbij Punctualiteit(P7) en Perfectie(P8) als belangrijke aspecten behoudt men uiteindelijk een blijvende tevreden klant als RESULTAAT.
PARADIGMA Een fundamentele theorie waaraan het hele, in een kennisdomein, gebruikelijke begrippenapparaat wordt geformuleerd. Zie ook Doelgericht leren piramide
PARADOX Tegenstellingen die bij BEDRIJFSPROCESSEN opgelost dienen te worden; bv. hoge kwaliteit en toch niet duur; JUST-IN-TIME
PATROONHERKENNING Het BEGRIJPEN door herkenbare VERBANDEN te zien
PENTAGRAM Vijfhoek; o.a. de voorstelling van belangrijke zaken voor organisaties volgens ALL WELL Thinkware
PERCEPTIE De individuele interpretatie van beschouwde zaken
PERSOONLIJKHEID Alle persoonlijke eigenschappen van een individu, voorkomen, voorkeuren, houding, karakter; zie ook deze: WWW Psychotests Site
PERSPECTIEF Gezichtshoek; visie; de manier waarop men naar iets kijkt
PERSPECTIVISME Volgens Nietzsche is het weten van de mens nooit OBJECTIEF maar wordt bepaald door MAATSCHAPPELIJKE POSITIE en BELANGEN.
Er zijn vele verschillende, onderling concurrerende KENNISVORMEN welke gestoeld zijn op een gekleurd maatschappelijk perspectief.
PLATFORM Soort computer met bijbehorende operating systeem
PLUS, MINUS, INTERESTING Gereedschap van de Bono om de zaken die je tegenkomt in drie categorieën in te delen, bespaart veel tijd.
POLITIEK De beleidslijnen die men in een organisatie op een bepaalde wijze implementeert met het oogmerk de beoogde doelstellingen te bereiken.
PRAGMATISCH Praktijkgericht
PRINCIPES Fundamentele begrippen waarop d.m.v. goede INZICHTEN de REGELS van een ORGANISATIE kunnen worden samengesteld
PRESTATIE-EVALUATIE Naderhand het inschatten van de toegevoegde waarde van de prestatie
PROCESSEN Op elkaar inwerken van verschillende factoren binnen een organisatie of deel van een organisatie; zie ook BEDRIJFSPROCESSEN
PROFIT ORGANISATIE Een ORGANISATIE met WINST oogmerk;bv. BV; Eenmanszaak; NV
PROJECT Een vast omlijnde taak uit te voeren door een persoon of groep van personen met een begin en einddatum.
PROTOTYPE De basiszaken omvattend ontwerp
PSYCHOLOGIE Studie van de menselijke geest en de redenen voor het gedrag van mensen
PSYCHOTEST Een testvorm waarbij aan de hand van de testresultaten de eigenschappen, karakterstructuur, de voorkeuren van een persoon kunnen worden gemeten en verklaard. Zie ook deze WWW Psychotests Site


U kunt het alfabet gebruiken om snel naar een andere gezochte term te springen:

A B C D E F G H I J K1 K2 L M N O P Q R S T U V W Z

Terug Verder Overzicht Homepage